Badanie przewag konkurencyjnych

Zastanawiasz się, jak Twoja firma wygląda na tle konkurencji? Badanie realizowane z nami pomoże poprawić Twoje wyniki sprzedaży, dzięki poznaniu opinii obecnych i potencjalnych klientów, na temat oferty Twojej i konkurencji.

W czym pomoże

mi to badanie?

Czujesz, że Twoja firma mogłaby generować większe zyski. Masz poczucie, że robicie naprawdę dobrą robotę, a jednak klienci nie wybierają Was tak często, jakbyś tego chciał. Zastanawiasz się, jak Twoja firma wygląda na tle konkurencji? Co inne firmy robią lepiej lub po prostu inaczej? Chcesz dowiedzieć się co Twoi klienci myślą o Twojej firmie, jak oceniają twoje usługi na tle konkurencji i dlaczego czasami wybierają innych zamiast Ciebie?

Pomożemy Ci znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania. Pokażemy Ci, w których obszarach jesteś postrzegany jako lider rynku. Wskażemy też elementy, w których konkurencja jest lepsza, ale też zaznaczymy, co faktycznie jest ważne dla klientów i nad czym warto popracować. Właśnie w tym pomaga to badanie. W dokładnym poznaniu poszczególnych segmentów Twoich klientów. Poza tym, że ich poznasz, to jeszcze powiemy Ci, jakich wartości i rozwiązań oczekuje klient, kiedy mierzy się z problemami lub wyzwaniami.

Wprowadzaj zmiany w firmie, bazując na danych, a nie przypuszczeniach.

Jak wygląda

to badanie?

Chcąc dowiedzieć się jakie strategiczne działania podjąć, żeby Twoja firma dalej się rozwijała i realizowała większą sprzedaż, warto skupić się na trzech obszarach: twoja obecna sytuacja, działania konkurencji i opinie klientów.

Zaczniemy od audytu, żeby zrozumieć, w jakim miejscu jest Twoja firma i do jakiego celu dążysz.

Następnie skupimy się na konkurencji i przeprowadzimy jej analizę. Korzystając z dostępnych danych i informacji stworzymy wstępną mapę prezentującą wyniki i mocne strony konkurencji.

W trzecim etapie porozmawiamy z Twoimi obecnymi i potencjalnymi klientami. Zapytamy ich, czy znają Twoją firmę, jak ją postrzegają i jak wypada ona na tle konkurencji. Ustalimy jakie elementy doceniają we współpracy z firmami i co wpływa na ich wybory zakupowe.


W zależności od Twoich potrzeb możemy skoncentrować się na ocenie wybranego produktu/usługi, wskazanego procesu (np. obsługi klienta czy procesie sprzedaży) lub ogólnej ocenie Twojej firmy. Informacje i dane z tych trzech źródeł zbierzemy i opiszemy w raporcie, który wzbogacimy wnioskami i rekomendacjami.

co przyniesie badanie?

Jak mój biznes skorzysta na przeprowadzeniu badania?​

Pokaże, które elementy oferty zmienić, aby móc zwiększyć sprzedaż

Poznaj swojego klienta lepiej. Zrozum jego problemy i dopasuj do nich swoje rozwiązania. Dopasuj ofertę do potrzeb klienta i zwiększ sprzedaż.

Podpowie, jak mówić o firmie, żeby klienci chcieli współpracować

Mów do klienta w jego języku. Pokaż swoją firmę w taki sposób, żeby klient chciał skorzystać z Twoich produktów/usług.

Wskaże elementy, dzięki którym klienci są skłonni zmienić dostawcę

Dowiedz się, dlaczego klienci wybierają oferty konkurencji. Sprawdź, co możesz zrobić, żeby skorzystali z Twojego rozwiązania i stali się Twoimi klientami.

Pozwoli dopasować produkt/usługę do potrzeb klienta

Poznaj prawdziwe potrzeby i oczekiwania klienta. Dowiedz się, czego oczekuje od Twojego produktu/usługi i zaproponuj rozwiązanie, z którego będzie chciał skorzystać.

Wskaże priorytety zmian w firmie

Dowiedz się, które z planowanych zmian są ważne z punktu widzenia Twojego klienta. Skoncentruj się na tych, które przełożą się na sprzedaż i dadzą najwięcej korzyści Tobie i klientowi.

Pokaże, które działania konkurencji są doceniane przez klientów

Sprawdź, jak klienci oceniają Twoją konkurencję i które jej działania uważają za najlepsze. Dowiedz się, dlaczego tak myślą i zastanów się, jak możesz to wykorzystać w swoich działaniach marketingowych.

Zadaj nam dowolne pytanie o badanie przewag konkurencyjnych

Konsultacja to 15 minut rozmowy, podczas której poszukamy odpowiedzi na pytanie, czy to badanie jest dobrym rozwiązaniem dla Ciebie i jak może wesprzeć rozwój Twojej firmy.

proces współpracy

Jak wygląda proces współpracy?

Krok 1

Bezpłatna konsultacja

Wypełnij formularz, w którym wystarczy, że wskażesz temat, który chciałbyś zbadać. Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie, żeby porozmawiać o Twoich potrzebach.

1

Krok 2

Spotkanie uzupełniające

Czasami realizacja projektu badawczego wpływa na pracę kilku zespołów w firmie np. zespół sprzedaży, marketingu czy wdrożenia, dlatego warto spotkać się w większym gronie i omówić wszystkie kluczowe obszary. Element ten nie jest obowiązkowy,  dużo zależy od poziomu skomplikowania projektu oraz sposobu funkcjonowania Twojej organizacji.

Spotkanie możemy przeprowadzić również online.

2

Krok 3

Koncepcja współpracy

Mając komplet informacji, przygotujemy dla Ciebie propozycję współpracy. Otrzymasz od nas dokument, w którym znajdziesz dokładnie opisaną koncepcję badania. Znajdziesz w nim opis poszczególnych elementów, uzasadnienie ich zastosowania oraz informację o korzyściach wynikających z proponowanego sposobu realizacji projektu.

3

Krok 4

Realizacja projektu

Gdy dostaniemy od Ciebie zielone światło, przystąpimy do działania. Przeprowadzimy zaproponowane badanie, przeanalizujemy dane, które finalnie umieścimy w przygotowanym dla Ciebie raporcie. Raport wzbogacimy wnioskami i rekomendacjami, a same wyniki będziesz mógł omówić z naszymi ekspertami z obszaru badań.

4

co robimy

Dlaczego warto zamówić badanie?

Zadbamy o to, żebyś miał wszystkie informacje o kliencie oraz konkurencji, których potrzebujesz do pracy nad swoimi przewagami konkurencyjnymi. Dzięki temu swoje rozwiązanie i jego komunikację będziesz mógł dopasować do potrzeb klienta.
Dzięki trzem źródłom danych (Twoja firma, rynek i badanie klientów) dowiesz się, co Twoja konkurencja robi inaczej i jak możesz wykorzystać tę wiedzę do rozwoju firmy i wzrostu sprzedaży. Wprowadzaj zmiany w firmie, bazując na danych, a nie przypuszczeniach.
Zrealizujemy projekt szyty na Twoją miarę. Zero ogólników czy ogólnodostępnych danych. W raporcie znajdziesz dane i informacje, które będą odpowiedzią na pytania, którymi podzieliłeś się z nami na etapie przygotowania badania.
Dostaniesz od nas to, czego potrzebujesz — odpowiedzi na pytania, które mają znaczenie dla Twojego biznesu. Dzięki nim rozwój Twoich produktów/usług będzie odpowiadał potrzebom klientów, a Twoja sprzedaż wzrośnie. 
Przygotujemy raport, stanowiący kompendium potrzebnej wiedzy. Nie będziesz musiał przeglądać wielu plików w poszukiwaniu informacji, bo wszystkie będą w tym czytelnym i zrozumiałym dokumencie.
Zadbamy o to, żebyś nie musiał decyzji podejmować w oparciu jedynie o dostarczone dane. Raport będzie zawierał opisy, wnioski i rekomendacje, a w cały projekt badawczy zaangażowani będą nasi eksperci, którzy od wielu lat wspierają polskie firmy w rozwoju sprzedaży i marketingu B2B.

sprawdź czy to dla ciebie

Dla kogo jest ta usługa?

Badanie jest dla
firmy, która:

Badanie nie jest dla
firmy, która:

NASI EKSPERCI

Kto to dla Ciebie zrobi?

Korneliusz Bzymek

Research Manager

Z badaniami związany od 17 lat. Bezpośrednio zaangażowany w tworzenie koncepcji projektów, budowanie narzędzi badawczych, analizę danych i prezentowanie wyników odbiorcom. Swoje doświadczenie wykorzystywał będąc konsultantem przy projektach badawczych dla największych organizacji w Polsce. Zadaje dużo pytań, bo chce dobrze poznać i zrozumieć problem lub wyzwanie, żeby móc dopasować do niego optymalne rozwiązanie. Fan układania i upraszczania wszystkiego, co tylko możliwe. Nastawiony na dostarczenie treści, które pomogą podjąć decyzję. Kocha ludzi i wierzy, że warto z nimi rozmawiać, bo to rozwiązuje wiele problemów. Uważajcie, bo podczas rozmowy z Wami będzie żartował.

faq

Najczęściej zadawane pytania

Badanie nie ma stałej ceny, jest ona uzależniona od wielu elementów. Są to m.in.: rynek i specyfika branży, na której działasz, stanowisko osoby, z którą będziemy prowadzili wywiad, Twoja pomoc i zaangażowanie w dotarcie do Twoich obecnych klientów, czas, jaki będziemy mieli na zrealizowanie projektu. To tylko kilka zagadnień, które wpływają na poziom trudności realizacji badania, co bezpośrednio przekłada się na cenę. Jeżeli chcesz poznać dokładną wycenę, skorzystaj z darmowej konsultacji. W czasie rozmowy nasz konsultant zada Ci pytania, które pozwolą mu, w kolejnym kroku przygotować kalkulację dla Ciebie.

Podobnie jak w przypadku ceny dużo zależy od poziomu skomplikowania projektu. Najczęściej cały proces trwa od 4 do 6 tygodni. Na etapie konsultacji nasz konsultant będzie mógł w przybliżeniu podać Ci czas potrzebny do realizacji zlecenia. 

Podczas bezpłatnej konsultacji nasz konsultant zada Ci szereg pytań, które pozwolą mu lepiej zrozumieć Twoją sytuację i dopasować optymalne rozwiązanie. Jeżeli masz konkretny pomysł na badanie, to świetna okazja, żeby go omówić i zastanowić się nad jego realizacją. A gdy przyjdziesz z problemem lub wyzwaniem, konsultant pokaże Ci czy i jakie są możliwości rozwiązania go przy pomocy badań.

Konsultacja to 15 minut rozmowy, podczas której poszukamy odpowiedzi na pytanie, czy badania to dobre rozwiązanie dla Ciebie i jak mogą one wspierać Ciebie i rozwój Twojej firmy.

Metodologia badania w głównej mierze uzależniona jest od jego celu. W przypadku badania przewagi konkurencyjnej zależy nam na stworzeniu pełnego obrazu przestrzeni, w której funkcjonuje Twoja firma. W związku z tym bazując na dostępnych danych, zaczniemy od stworzenia mapy konkurencji. Następnie o zdanie spytamy szeroką grupę Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Zdecydujemy się na badanie w formie ankiet, co pozwoli nam dotrzeć do dużej grupy odbiorców, dzięki czemu obejrzymy Twoją firmę i jej sytuację z różnych perspektyw.

W zależności od tego, czy oferowane przez Ciebie produkty/usługi są rozwiązaniami online/offline oraz od tego, jaki sposób będzie najbardziej efektywny, w dotarciu do Twoich klientów, badanie zrealizujemy przez internet, telefonicznie lub w formie rozmowy face to face.

Oczywiście! Możliwości są przynajmniej dwie:

1. Przygotowujesz zakres tematyczny i zagadnienia, które mają być poruszone w badaniu, a my na tej podstawie tworzymy listę pytań, które ułożymy w scenariusz rozmowy.

2. Wspólnie na spotkaniu przed startem projektu ustalamy jego zakres i później my tworzymy scenariusz wywiadu pogłębionego. Bez względu na wariant to Ty ostatecznie zatwierdzasz pytania, które zadamy badanym. Podobnie wygląda to na pozostałych etapach projektu jak np. raport czy prezentacja wyników badania. Zawsze możesz zadać dodatkowe pytania, zgłosić uwagi czy sugestie zmian, a my dopasujemy treści tak, aby były one dla Ciebie zrozumiałe i przydatne.

Żeby pokazać Ci,  jak dbamy o wiarygodność wyników naszych badań, przeprowadzimy Cię przez cały projekt badawczy i wskażemy, które elementy i jak wpływają, na to, że zawartym w raporcie danym i wnioskom można ufać. Zaczniemy od metodologii i wytłumaczymy, dlaczego w taki sposób przeprowadzimy badanie i z jakich narzędzi oraz technik skorzystamy. Wyjaśnimy: z kim przeprowadzimy wywiady, dlaczego właśnie tę grupę wybraliśmy oraz powiemy, jak do niej dotrzemy. Ponadto będziemy informowali Cię o bieżących postępach prac realizacyjnych. Na koniec jak będziesz miał jakiekolwiek pytania dotyczące samych wyników czy sposobu ich wyliczenia, to wszystko dokładnie Ci wyjaśnimy. 

Zadaj nam dowolne pytanie o badanie przewag konkurencyjnych

Konsultacja to 15 minut rozmowy, podczas której poszukamy odpowiedzi na pytanie, czy to badanie jest dobrym rozwiązaniem dla Ciebie i jak może wesprzeć rozwój Twojej firmy.