Badanie poziomu cen

Zastanawiasz się, czy Twoje ceny są optymalne? Myślisz jak zareagowaliby klienci gdybyś je zmienił? A jeśli już je zmieniać, to, o ile? A może chcesz wprowadzić modyfikację swojego produktu/usługi i w związku z tym zastanawiasz się, o ile podnieść lub obniżyć cenę?
Sprawdzimy to dla Ciebie.

W czym pomoże

mi to badanie?

Będziesz wiedział, jak klienci widzą Twoje ceny. Dodatkowo dostaniesz dostęp do danych, które pokażą Ci, co stanie się z popytem na Twoje produkty/usługi, kiedy zdecydujesz się zmienić cenę i jak to wpłynie na Twój wynik finansowy.

Nie testuj poziomu cen metodą prób i błędów. Skorzystaj z danych, na podstawie których podejmiesz świadomą decyzję dotyczącą cen swoich produktów lub usług.

Jak wygląda

to badanie?

Badanie skierowane jest do Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Zapytamy ich, jak postrzegają ceny Twoich produktów i usług. Czy dostarczane przez Ciebie rozwiązania warte są swojej ceny, co wpływa na taką ich ocenę i za jakie elementy klienci są gotowi dopłacić. Skorzystamy z metod stosowanych przy badaniach cen, które pokazują przedziały akceptowalnej ceny oraz poziom wrażliwości cenowej w interesującej Cię grupie.

Zebrane dane przeanalizujemy i w przyjemny dla oka, przejrzysty, a co najważniejsze zrozumiały sposób zaprezentujemy w raporcie podsumowującym. Na swoim pokładzie mamy ekspertów sprzedaży i marketingu, którzy zadbają, żeby przekazane Ci treści były dla Ciebie jasną wskazówką do zmian ceny. 

co przyniesie badanie?

Jak mój biznes skorzysta na przeprowadzeniu badania?​

Dowiesz się jak zmiana ceny wpłynie na wynik finansowy

Zobacz, jak zmiana ceny wpłynie na zachowania klientów i w efekcie, na wynik finansowy Twojej firmy.

Ograniczysz ryzyko podejmowanych decyzji dotyczących poziomu cen

Podejmij decyzję na podstawie faktycznych danych z rynku i nie ryzykuj utraty klientów, prowadząc testy zmiany cen, na własną rękę.

Dowiesz się za jakie cechy produktu/usługi klienci są skłonni płacić więcej

Sprawdź, które elementy są dla klientów kluczowe przy analizie Twojej ceny oraz czego brakuje, a za co klienci byliby skłonni zapłacić dodatkowo.

Zaprojektujesz skuteczne działania marketingowe dla produktu/usługi

Wiedząc, za co klienci są skłonni zapłacić i jakie elementy produktu/usługi są dla nich kluczowe, łatwiej będzie Ci zaprojektować skuteczne działania marketingowe pod to rozwiązanie.

Będziesz wiedzieć jak opowiadać o produkcie/usłudze w ofertach

Sprawdź co dla klientów jest ważne oraz za co chcą zapłacić i twórz na tej podstawie oferty dopasowane do ich potrzeb.

Pomoże handlowcom rozmawiać o cenie

Dzięki wiedzy, ile klienci są skłonni zapłacić za Twoje rozwiązanie i jakie jego elementy są dla nich kluczowe, handlowcom łatwiej będzie wytłumaczyć klientowi, z czego wynika Wasz poziom cenowy. 

Zadaj nam dowolne pytanie o badania poziomu cen

Konsultacja to 15 minut rozmowy, podczas której poszukamy odpowiedzi na pytanie, czy to badanie jest dobrym rozwiązaniem dla Ciebie i jak może wesprzeć rozwój Twojej firmy.

proces współpracy

Jak wygląda proces współpracy?

Krok 1

Bezpłatna konsultacja

Wypełnij formularz, w którym wystarczy, że wskażesz temat, który chciałbyś zbadać. Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie, żeby porozmawiać o Twoich potrzebach.

1

Krok 2

Spotkanie uzupełniające

Czasami realizacja projektu badawczego wpływa na pracę kilku zespołów w firmie np. zespół sprzedaży, marketingu czy wdrożenia, dlatego warto spotkać się w większym gronie i omówić wszystkie kluczowe obszary. Element ten nie jest obowiązkowy,  dużo zależy od poziomu skomplikowania projektu oraz sposobu funkcjonowania Twojej organizacji.

Spotkanie możemy przeprowadzić również online.

2

Krok 3

Koncepcja współpracy

Mając komplet informacji, przygotujemy dla Ciebie propozycję współpracy. Otrzymasz od nas dokument, w którym znajdziesz dokładnie opisaną koncepcję badania. Znajdziesz w nim opis poszczególnych elementów, uzasadnienie ich zastosowania oraz informację o korzyściach wynikających z proponowanego sposobu realizacji projektu.

3

Krok 4

Realizacja projektu

Gdy dostaniemy od Ciebie zielone światło, przystąpimy do działania. Przeprowadzimy zaproponowane badanie, przeanalizujemy dane, które finalnie umieścimy w przygotowanym dla Ciebie raporcie. Raport wzbogacimy wnioskami i rekomendacjami, a same wyniki będziesz mógł omówić z naszymi ekspertami z obszaru badań.

4

co robimy

Dlaczego warto zamówić badanie?

Dostarczymy Ci raport, który pomoże lepiej zrozumieć jak klienci podchodzą do cen Twoich produktów/usług i za co faktycznie są skłonni zapłacić. Pozwoli Ci sprzedawać produkty po cenach, które pomogą Ci generować większy zysk.
Dostaniesz od nas odpowiedzi na pytania, które pozwolą Ci świadomie zarządzać ceną Twoich produktów/usług. Wystarczy, że otworzysz raport i się z nim zapoznasz.
Zrealizujemy projekt szyty pod Twoją miarę. Zero ogólników czy ogólnodostępnych danych. W raporcie znajdziesz informacje, które będą odpowiedzią na Twoje pytania.
Przygotujemy raport, stanowiący kompendium potrzebnej wiedzy. Nie będziesz musiał przeglądać wielu plików w poszukiwaniu informacji, bo wszystkie będą w tym czytelnym i zrozumiałym dokumencie.
Zadbamy o to, żebyś nie musiał decyzji podejmować w oparciu jedynie o dostarczone dane. Raport będzie zawierał opisy, wnioski i rekomendacje, a w cały projekt badawczy zaangażowani będą nasi eksperci, którzy od wielu lat wspierają polskie firmy w rozwoju sprzedaży i marketingu B2B.
Zanim przystąpimy do realizacji badania porozmawiamy z Tobą o obecnej sytuacji Twojej firmy i Twoich potrzebach. Dopiero kiedy przekonamy się, że faktycznie potrzebujesz tego badania, wtedy przystąpimy do działania. W innym przypadku zaproponujemy alternatywne rozwiązanie.

sprawdź czy to dla ciebie

Dla kogo jest ta usługa?

Badanie jest dla
firmy, która:

Badanie nie jest dla
firmy, która:

NASI EKSPERCI

Kto to dla Ciebie zrobi?

Korneliusz Bzymek

Research Manager

Z badaniami związany od 17 lat. Bezpośrednio zaangażowany w tworzenie koncepcji projektów, budowanie narzędzi badawczych, analizę danych i prezentowanie wyników odbiorcom. Swoje doświadczenie wykorzystywał będąc konsultantem przy projektach badawczych dla największych organizacji w Polsce. Zadaje dużo pytań, bo chce dobrze poznać i zrozumieć problem lub wyzwanie, żeby móc dopasować do niego optymalne rozwiązanie. Fan układania i upraszczania wszystkiego, co tylko możliwe. Nastawiony na dostarczenie treści, które pomogą podjąć decyzję. Kocha ludzi i wierzy, że warto z nimi rozmawiać, bo to rozwiązuje wiele problemów. Uważajcie, bo podczas rozmowy z Wami będzie żartował.

faq

Najczęściej zadawane pytania

Badanie nie ma stałej ceny, jest ona uzależniona od wielu elementów. Są to m.in.: rynek i specyfika branży, na której działasz, stanowisko osoby, z którą będziemy prowadzili wywiad, Twoja pomoc i zaangażowanie w dotarcie do Twoich obecnych klientów, czas, jaki będziemy mieli na zrealizowanie projektu. To tylko kilka zagadnień, które wpływają na poziom trudności realizacji badania, co bezpośrednio przekłada się na cenę. Jeżeli chcesz poznać dokładną wycenę, skorzystaj z darmowej konsultacji. W czasie rozmowy nasz konsultant zada Ci pytania, które pozwolą mu, w kolejnym kroku przygotować kalkulację dla Ciebie.

Podobnie jak w przypadku ceny dużo zależy od poziomu skomplikowania projektu. Najczęściej cały proces trwa od 4 do 6 tygodni. Na etapie konsultacji nasz konsultant będzie mógł w przybliżeniu podać Ci czas potrzebny do realizacji zlecenia. 

Podczas bezpłatnej konsultacji nasz konsultant zada Ci szereg pytań, które pozwolą mu lepiej zrozumieć Twoją sytuację i dopasować optymalne rozwiązanie. Jeżeli masz konkretny pomysł na badanie, to świetna okazja, żeby go omówić i zastanowić się nad jego realizacją. A gdy przyjdziesz z problemem lub wyzwaniem, konsultant pokaże Ci czy i jakie są możliwości rozwiązania go przy pomocy badań.

Konsultacja to 15 minut rozmowy, podczas której poszukamy odpowiedzi na pytanie, czy badania to dobre rozwiązanie dla Ciebie i jak mogą one wspierać Ciebie i rozwój Twojej firmy.

Metodologia badania w głównej mierze uzależniona jest od jego celu. W przypadku badania ceny zależy nam, żeby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych odbiorców, dzięki czemu poznamy poziom skłonności do zakupu przy określonych cenach. W związku z tym decydujemy się na badanie w oparciu o ankietę. Takie podejście pozwala sprawdzić, jak Twoje rozwiązanie oceniają grupy klientów np. w podziale na wielkość firmy, branżę czy skalę działalności.
W zależności od tego, jakiego produktu czy usługi będzie dotyczyło badanie ceny,  dobieramy sposób jego realizacji. Dla usługi online prawdopodobnie najlepsze będzie badanie realizowane przez internet, dla części rozwiązań offline najlepsze może okazać się badanie telefoniczne, a gdy będziemy chcieli zweryfikować produkt, który jest skomplikowany, to prawdopodobnie najlepsze będą rozmowy ankietera z badanym face to face.

Oczywiście!
Możliwości są przynajmniej dwie:
1. Przygotowujesz zakres tematyczny i zagadnienia, które mają być poruszone w badaniu, a my na tej podstawie tworzymy listę pytań, np. w postaci ankiety.
2. Wspólnie na spotkaniu przed startem projektu ustalamy jego zakres i później my tworzymy listę pytań, np. w postaci ankiety. Bez względu na scenariusz to Ty ostatecznie zatwierdzasz pytania, które zadamy badanym. Podobnie wygląda to na pozostałych etapach projektu jak np. raport czy prezentacja wyników badania. Zawsze możesz zadać dodatkowe pytania, zgłosić uwagi czy sugestie zmian, a my dopasujemy treści tak, aby były one dla Ciebie zrozumiałe i przydatne.

Żeby pokazać Ci,  jak dbamy o wiarygodność wyników naszych badań, przeprowadzimy Cię przez cały projekt badawczy i wskażemy, które elementy i jak wpływają, na to, że zawartym w raporcie danym i wnioskom można ufać. Zaczniemy od metodologii i wytłumaczymy, dlaczego w taki sposób przeprowadzimy badanie i z jakich narzędzi oraz technik skorzystamy. Wyjaśnimy: z kim przeprowadzimy wywiady, dlaczego właśnie tę grupę wybraliśmy oraz powiemy, jak do niej dotrzemy. Ponadto będziemy informowali Cię o bieżących postępach prac realizacyjnych. Na koniec jak będziesz miał jakiekolwiek pytania dotyczące samych wyników czy sposobu ich wyliczenia, to wszystko dokładnie Ci wyjaśnimy. 

Zadaj nam dowolne pytanie o badania poziomu cen

Konsultacja to 15 minut rozmowy, podczas której poszukamy odpowiedzi na pytanie, czy to badanie jest dobrym rozwiązaniem dla Ciebie i jak może wesprzeć rozwój Twojej firmy.