Unikalny program, uczy niezbędnych kompetencji, pozwalających skutecznie zarządzać marketingiem B2B.
Zapisy na edycję WIOSNA 2024!
Dołącz do nas
W czasie programu:
Poznasz zasady tworzenia wygrywającej strategii marketingu
Nauczysz się budować i następnie zarządzać zespołem marketingu
Dowiesz się, jak przeprowadzić customer i market insight
Nauczysz się budować skuteczne lejki marketingowe
Nauczysz się tworzyć angażujący content marketing pasujący do strategii
Dowiesz się, jak budować widoczność i pozyskiwać ruch
Dowiesz się, jak zaadoptować marketing automation do swojej strategii
Poznasz zasady budowania marki, która się wyróżnia
Kompleksowo przygotowuje do pełnienia
roli Dyrektora Marketingu
Jak powinno wyglądać zarządzanie marketingiem?
Marketing B2B jest bardziej potrzebny niż kiedykolwiek wcześniej. Rozwój tego obszaru przebiega tak szybko, że na rynku wciąż brakuje wykwalifikowanych dyrektorów marketingu B2B.
Postanowiliśmy stworzyć pierwszy tego typu program odpowiadający na pytania specjalistów marketingu, z którymi pracujemy na co dzień.
Najczęstsze pytania, które słyszymy to:
Jak stworzyć strategię marketingu, która pomoże nam wygrać z konkurencją?
Jak ułożyć współpracę z biznesem i działem sprzedaży?
Jak budować zespół marketingu i jak nim zarządzać?
Jak w praktyce wykorzystać marketing automation w B2B?
Jak nie tracić środków na nieskuteczne działania marketingowe?
Jak skutecznie pozyskiwać ruch w marketingu B2B?
Jak budować górę lejka, która rzeczywiście angażuje klientów?
Jak budować markę, która się wyróżnia?
…i wiele więcej. Odpowiedzią na wszystkie te pytania jest – profesjonalne zarządzanie sprzedażą.
W XXI wieku skuteczny zarządzający powinien potrafić zbudować strategię, procesy i zespół, które są dopasowane do celów firmy. Niestety brakowało dotąd miejsca, z którego można byłoby czerpać te unikalne kompetencje.
…i wiele więcej.
Odpowiedzią na wszystkie te pytania jest – profesjonalne zarządzanie marketingiem.
Skuteczny szef marketingu potrafi zbudować strategię oraz zaplanować jej wdrożenie wykorzystując zasoby wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Dotychczas brakowało miejsca, w którym można byłoby poznać te umiejętności od praktyków, którzy robią to na co dzień
Właśnie dlatego stworzyliśmy program Marketing Management Mastery™
Poprzednie edycje
Zobacz, jak było na poprzednich edycjach
agenda programu
Jak będzie przebiegał program
moduł 1
Market Insight
Prowadzący: Łukasz Kosuniak
- Metody segmentacji rynku i ich konsekwencje,
- Poszukiwanie profilu idealnego klienta,
- Walidowanie propozycji wartości,
- Dopasowanie strategii marketingowej do modelu biznesowego,
- Metody badania rynku.
Rezultat: Gotowa analiza i segmentacja rynku, dopasowana do propozycji wartości i potencjału pozyskiwania klientów z danych segmentów, wspierająca działania sprzedażowe.
moduł 2
Customer Insight
Prowadzący: Łukasz Kosuniak
- Trendy w marketingu B2B - wybór tych, które wspierają strategiczne cele marketingu,
- Buyer persona a Profil Idealnego Klienta, co jest potrzebne w projektowaniu strategii marketingu B2B,
- Definiowanie Buyer Persony i wnioski, dla budowania efektywnych działań marketingowych,
- Proces decyzyjny w B2B – jak go wykorzystać,
- Komitet zakupowy w B2B.
Rezultat: Fundament strategiczny zawierający analizę potrzeb i preferencji klientów. Opracowana strategia komunikacji, dzięki której poszczególni specjaliści i podwykonawcy tworzą spójne i efektywne treści.
moduł 3
Lejek marketingu
Prowadzący: Alicja Ortynecka
- Co to jest marka i czym różnią się silne marki od słabych?
- Jakie są fundamenty marki i jak je zbudować?
- Poszukiwanie cech wyróżniających markę w oparciu o 5 kluczowych obszarów
- Spójna komunikacja w każdym punkcie styku- jak ją tworzyć, jak nią zarządzać?
Rezultat: Zbudowany skuteczny lejek marketingowy pod proces generowania leadów B2B, jako świetna podstawa do partnerstwa z działem sprzedaży.
moduł 4
Budowanie marki
Prowadzący: Alicja Ortynecka
- Dlaczego warto zarządzać marką,
- Odkrywanie i budowanie atrybutów marki,
- Komunikacja przekazu marki,
- Marka organizacji a marka osobista,
- Proces rozwijania marki,
- Dobre praktyki i przykłady.
Rezultat: Marka organizacji B2B jest zaplanowana świadomie i wspiera wyróżnianie się na tle konkurencji.
moduł 5
Marketing Automation
Prowadzący: Łukasz Kosuniak
- Co daje i komu automatyzacja marketingu,
- Możliwości współczesnych systemów, wpływająca na efektywność podejmowanych działań marketingowych
- Praktyczne zasady wykorzystania,
- Przygotowanie wdrożenia,
- Dobranie odpowiedniego narzędzia.
Rezultat: Strategia marketingu wzbogacona o możliwości narzędzi marketing automation, co wspiera efektywną pracę zespołu marketingowego.
moduł 6
Content Marketing
Prowadzący: Igor Bielobradek
- Co to jest content marketing i dlaczego warto go umieścić w strategii marketingowej,
- Content marketing a treści sprzedażowe – różnice,
- Określanie niszy informacyjnej dla content marketingu, co pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby klientów,
- Mierzenie skuteczności działań contentowych,
- Rola content marketingu w budowaniu obrazu 360 klientów.
Rezultat: Content marketing w formie, która przyniesie oczekiwane korzyści dla biznesu.
moduł 7
Pozyskiwanie ruchu
Prowadzący: Karol Kieżel
- SEO – zasady w marketingu B2B,
- SEM – zasady wykorzystania w lejkach marketingu B2B,
- Dobre praktyki SEO i SEM,
- Specyfika poszczególnych systemów reklamowych,
- Ustalanie budżetu na działania reklamowe.
Rezultat: Zapewniony optymalny ruch w lejku marketingowym, co pozwala na stały dopływ nowych szans sprzedażowych.
moduł 8
Social Media
Prowadzący: Karol Kieżel
- Możliwości platform w kontekście marketingu B2B,
- Dobre praktyki Social Sellingu,
- Employee Advocacy,
- Zasady uzupełniania marketingu Social Mediami,
- Wykorzystywanie poszczególnych platform.
Rezultat: Strategia marketingu wykorzystuje odpowiednie Social Media wzmacniając efekt biznesowy. Dba o spójność i efektywność komunikacji.
moduł 9
Zarządzanie
Prowadzący: Szymon Negacz
- Kluczowe cele i role zespołu marketingu B2B,
- Współpraca z działem sprzedaży,
- Rozwój strategii marketingowej,
- Zarządzanie zespołem oparte o dane,
- Budowanie zespołu marketingu – rekrutacja i rozwój.
Rezultat: Strategię realizuje odpowiednio zbudowany i zarządzony zespół.
moduł 10
Prezentacje Końcowe
Prowadzący: Uczestnicy Akademii
- 5 najlepszych uczestników prezentuje swoje prace końcowe,
- Praktyczne zastosowanie metod omawianych na Akademii,
- Historie sukcesów,
- Przykładowe wdrożenia,
- Efekty przeprowadzonych zmian.
Rezultat: Wiedza o tym, jak w praktyce wdrażać poznane w trakcie Akademii zasady oraz procesy.
Zakończenie
Zaliczenie programu
Każdy uczestnik, który spełnia warunki zaliczenia otrzymuje certyfikat potwierdzający posiadane kompetencje.
Najlepsi uczestnicy, wyłonieni na podstawie punktacji pracy końcowej Akademii mają możliwość uzyskania certyfikatu z wyróżnieniem.
NASI EKSPERCI
Poznaj swoich prowadzących
Łukasz Kosuniak
Ekspert Marketingu B2B, autor książki „ABC Marketingu B2B”
Zaczynał karierę w firmie Microsoft, gdzie zajmował się marketingiem, wsparciem sprzedaży i rozwojem kompetencji partnerów. Stworzył od zera dział marketingu B2B w Samsung Electronics Polska, gdzie odpowiadał za pierwsze w Polsce oraz jedno z pierwszych w Europie wdrożeń systemu marketing automation klasy korporacyjnej. Od kilku lat prowadzi firmę doradczą Grow Consulting, która pomaga firmom działającym w obszarze B2B w pozyskiwaniu klientów dzięki wykorzystaniu nowoczesnych i sprawdzonych metod marketingowych.
Szymon Negacz
Właściciel WiseGroup, Rekordzista Sales Angels
Konsultant rozwoju sprzedaży i marketingu B2B, informatyk, angel investor i właściciel WiseGroup. Na co dzień rozwija działy sprzedaży i marketingu w całej Polsce, w branżach – od IT, przez produkcję aż do usług. Obecnie łączy wiedzę sprzedażową, marketingową i informatyczną, aby z pomocą swojego zespołu, budować spójne strategie rozwoju firm, działów sprzedaży i marketingu. Pasjonat agile i procesowego podejścia. Autor największego podcastu w Polsce, poświęconego tematyce sprzedaży i marketingu B2B – Nowoczesna Sprzedaż i Marketing.
Alicja Ortynecka
Executive Marketing Consultant w SellWise
Strateg marki i ekspert marketingowy z ponad 10-letnim doświadczeniem zawodowym. Obecnie executive consultant w SellWise oraz ekspert HireWise. Prowadzi autorskie szkolenia z zakresu zarządzania marką i komunikacji marketingowej. Wykładowca akademicki kursów marketingowych dla studentów zagranicznych oraz polskich. Manager marketingu związany z czołowymi biurami projektowymi i agencjami strategicznymi. Na co dzień tworzy strategie marek, komunikacji, identyfikacji wizualnej oraz strategie marketingowe dla startupów, marek produktowych oraz usługowych. Dotychczas pracowała dla ponad 100 klientów z 15 różnych branż z Polski i świata.
Igor Bielobradek
Head of B2B Digital Marketing at Deloitte
Igor jest ekspertem ds. Marketingu B2B z ponad 20-letnim doświadczeniem zdobytym głównie w branży konsultingowej. Obecnie pracuje w Deloitte, gdzie kieruje zespołem e-markeitngu a także zajmuje się organizowaniem procesów marketingowych oraz rozwojem narzędzi z obszaru MarTech. Jest także autorem bloga b2b-marketing.pl oraz prelegentem na wydarzeniach związanych z marketingiem b2b oraz content marketingiem (w tym Content Marketing World, gdzie występował trzykrotnie).
Karol Kieżel
Konsultant Marketingu B2B w SellWise
Konsultant Marketingu B2B na co dzień pracujący z klientami SellWise. Wspiera działy marketingu w szerokim zakresie: od ustalenia strategicznych fundamentów, przez budowanie zespołu, rozwój kompetencji w zakresie działań operacyjnych, aż po konfiguracje systemów i analitykę. Pomógł już ponad 200 firmom pozyskiwać klientów w Polsce i na całym świecie. Szeroki zakres branż i ponad 1200 godzin rocznie, spędzonych na praktycznych warsztatach, przekłada się na znajomość aktualnych realiów marketingu i praktyczne podejście do przekazywania wiedzy.
Zdobądź certyfikat, który potwierdzi Twoje kompetencje i wyróżni Cię na rynku pracy!
Każdy program kończy się certyfikatem, który potwierdza posiadanie kompetencji w danym obszarze na najwyższym poziomie i jest ich rynkowym potwierdzeniem.
Poprzez IRSM, chcemy dać pracodawcom możliwość rzetelnej oceny kompetencji kandydatów na rynku.
co robimy
Dlaczego warto?
Każdy z naszych wykładowców jest praktykiem stosującym wykładaną wiedzę w codziennej praktyce. To daje możliwość zadania dowolnego pytania. Całość Akademii bazuje na realnych wdrożeniach zmian w Polskich firmach.
Nasi prowadzący to eksperci wyłonieni przez społeczność Sales Angels. To sprawia, że ich wiedza oraz sposób jej przekazywania został już doceniony przez największą społeczność ludzi sprzedaży w Polsce.
Uczestnicy Akademii to zawsze niezwykłe osoby, które pełnią ważne funkcje w Polskich firmach. Prawie zawsze na sali dochodzi do wymiany informacji oraz często współpracy. Pozyskane relacje zostają na całe życie.
sprawdź czy to dla ciebie
Dla kogo powstał program?
Ten program jest dla Ciebie, jeśli jesteś:
- Managerem lub dyrektorem, który chcą poszerzyć swoje kompetencje,
- Właścicielem firmy, który chce zrozumieć marketing B2B,
- Specjalistą marketingu, który chce nabyć kompetencje zarządzania marketingiem.
- Twoja firma sprzedaje produkty na rynku B2C (np. ubezpieczenia),
- Nie masz wpływu na procesy i strategię w swojej firmie,
- Twoja firma nie ma przewag konkurencyjnych.
ile to kosztuje?
Cena progamu
16 200
zł netto
Najbliższa edycja rozpoczyna się 23 lutego 2024
Cena zawiera 10 dni wykładowych (80 godzin, 5 zjazdów) oraz catering
Zjazdy odbywają się raz na miesiąc w Warszawie
Terminy zjazdów: 23-24.02, 22-23.03, 19-20.04, 24-25.05, 14-15.06
Faq
Najczęściej zadawane pytania
Cena akademii jest podana jako kwota netto, należy do niej doliczyć 23% podatku VAT. Wystawiamy faktury.
Tak, cały Program odbędzie się stacjonarnie w Warszawie. W wyjątkowych okolicznościach będziemy rozważać przeniesienie Programu na zajęcia zdalne.
Tak. Akademia jest prowadzona przez praktyków oraz przedstawia nowoczesne podejście do zarządzania marketing. Sam program umożliwia również dzielenie się wiedzą z pozostałymi uczestnikami.
Wypełnij formularz tuż pod tą sekcją i porozmawiaj z Marcinem Grelą. Marcin zapyta Cię o aktualną sytuację i podpowie czy ten Program jest dla Ciebie odpowiedni.