Dołącz do nas
W czasie programu:
Poznasz zasady tworzenia wygrywającej strategii marketingu
Nauczysz się budować i następnie zarządzać zespołem marketingu
Dowiesz się, jak przeprowadzić customer i market insight
Nauczysz się budować skuteczne lejki marketingowe
Nauczysz się tworzyć angażujący content marketing pasujący do strategii
Dowiesz się, jak budować widoczność i pozyskiwać ruch
Dowiesz się, jak zaadoptować marketing automation do swojej strategii
Poznasz zasady budowania marki, która się wyróżnia
Marketing Management Mastery™
kompleksowo przygotowuje do zarządzania marketingiem w firmie.
Kompleksowo przygotowuje do pełnienia
roli Dyrektora Marketingu
Jak powinno wyglądać zarządzanie marketingiem?
Marketing B2B jest bardziej potrzebny niż kiedykolwiek wcześniej. Rozwój tego obszaru przebiega tak szybko, że na rynku wciąż brakuje wykwalifikowanych dyrektorów marketingu B2B.
Postanowiliśmy stworzyć pierwszy tego typu program, odpowiadający na pytania specjalistów marketingu, z którymi pracujemy na co dzień.
Najczęstsze pytania, które słyszymy to:
Jak stworzyć strategię marketingu, która pomoże nam wygrać z konkurencją?
Jak ułożyć współpracę z biznesem i działem sprzedaży?
Jak budować zespół marketingu i jak nim zarządzać?
Jak w praktyce wykorzystać marketing automation w B2B?
Jak nie tracić środków na nieskuteczne działania marketingowe?
Jak skutecznie pozyskiwać ruch w marketingu B2B?
Jak budować górę lejka, która rzeczywiście angażuje klientów?
Jak budować markę, która się wyróżnia?
…i wiele więcej. Odpowiedzią na wszystkie te pytania jest – profesjonalne zarządzanie sprzedażą.
W XXI wieku skuteczny zarządzający powinien potrafić zbudować strategię, procesy i zespół, które są dopasowane do celów firmy. Niestety brakowało dotąd miejsca, z którego można byłoby czerpać te unikalne kompetencje.
…i wiele więcej.
Odpowiedzią na wszystkie te pytania jest – profesjonalne zarządzanie marketingiem.
Skuteczny szef marketingu potrafi zbudować strategię oraz zaplanować jej wdrożenie wykorzystując zasoby wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Dotychczas brakowało miejsca, w którym można byłoby poznać te umiejętności od praktyków, którzy robią to na co dzień
Właśnie dlatego stworzyliśmy program Marketing Management Mastery™
Poprzednie edycje
Zobacz, jak było na poprzednich edycjach
agenda programu
Jak będzie przebiegał program
moduł 1
Market Insight
Prowadzący: Łukasz Kosuniak
- Metody segmentacji rynku i ich konsekwencje,
- Poszukiwanie profilu idealnego klienta,
- Walidowanie propozycji wartości,
- Dopasowanie strategii marketingowej do modelu biznesowego,
- Metody badania rynku.
Rezultat: Gotowa analiza i segmentacja rynku, dopasowana do propozycji wartości i potencjału pozyskiwania klientów z danych segmentów, wspierająca działania sprzedażowe.
moduł 2
Customer Insight
Prowadzący: Łukasz Kosuniak
- Trendy w marketingu B2B - wybór tych, które wspierają strategiczne cele marketingu,
- Buyer persona a Profil Idealnego Klienta, co jest potrzebne w projektowaniu strategii marketingu B2B,
- Definiowanie i praktyczne wykorzystanie Buyer Persony, dla budowania efektywnych działań marketingowych
- Proces decyzyjny w B2B – jak go wykorzystać,
- Komitet zakupowy w B2B.
Rezultat: Fundament strategiczny, zawierający analizę potrzeb i preferencji klientów. Opracowana strategia komunikacji, dzięki której poszczególni specjaliści i podwykonawcy tworzą spójne i efektywne treści.
moduł 3
Lejek marketingu
Prowadzący: Alicja Ortynecka
- Co to jest marka i czym różnią się silne marki od słabych?
- Jakie są fundamenty marki i jak je zbudować?
- Poszukiwanie cech wyróżniających markę w oparciu o 5 kluczowych obszarów
- Spójna komunikacja w każdym punkcie styku - jak ją tworzyć, jak nią zarządzać?
Rezultat: Zbudowany skuteczny lejek marketingowy pod proces generowania leadów B2B, jako świetna podstawa do partnerstwa z działem sprzedaży.
moduł 4
Budowanie marki
Prowadzący: Alicja Ortynecka
- Dlaczego warto zarządzać marką,
- Odkrywanie i budowanie atrybutów marki,
- Komunikacja przekazu marki,
- Marka organizacji a marka osobista,
- Proces rozwijania marki,
- Dobre praktyki i przykłady.
Rezultat: Marka organizacji B2B jest zaplanowana świadomie i wspiera wyróżnianie się na tle konkurencji.
moduł 5
Budowa i zarządzanie zespołem marketingu
Prowadzący: Ewelina Pakosz
- Jak zatrudniać odpowiednich specjalistów i talenty marketingowe?
- Kogo zatrudniać – wewnętrzny zespół vs. współpraca z agencjami?
- Jak efektywnie zarządzać współpracą z agencjami?
- Zarządzanie różnorodnością kompetencji i ról w zespole. Rozwój talentów marketingowych.
- Budowanie systemów motywacji i wynagrodzeń,
- Zarządzanie obciążeniem pracą i zapobieganie wypaleniu w zespole,
- Budowanie kultury współpracy z innymi działami.
Rezultat: Wiedza o tym, jak skutecznie rekrutować i rozwijać zespół marketingowy, budować środowisko sprzyjające współpracy, motywować pracowników i zarządzać różnorodnością kompetencji.
moduł 6
Planowanie marketingowe
Prowadzący: Łukasz Kosuniak
- Jak przejść od strategii do planu marketingowego,
- Kluczowe elementy planu marketingowego B2B,
- Kto powinien tworzyć plan marketingowy,
- Jak określić i obronić budżet marketingowy,
- Jak współpracować z zarządem i działem finansów,
- Jak dobrać cele i KPI dla poszczególnych działań marketingowych,
- Narzędzia i metodyki ułatwiające stworzenie i realizację planu marketingowego,
- Jak monitorować realizację planu marketingowego.
Rezultat: Czytelny i skuteczny plan marketingowy, który ułatwia współpracę międzydziałową oraz umożliwia precyzyjną ocenę skuteczności marketingu.
moduł 7
Budowa standardów i procesów
Prowadzący: Ewelina Pakosz
- Jak zbudować spójne procesy marketingowe i zniwelować chaos organizacyjny?
- Standaryzacja działań dla zespołów marketingowych.
- Optymalizacja i skalowanie procesów marketingowych.
- Narzędzia do efektywnego zarządzania procesami marketingowymi.
Rezultat: Wiedza i umiejętności w zakresie budowania i optymalizacji spójnych procesów oraz standaryzacji działań marketingowych.
moduł 8
Analiza danych marketingowych i biznesowych
Prowadzący: Karol Kieżel
- Mierniki i kluczowe dane marketingowe.
- Analiza danych marketingowych w szerszym ujęciu biznesowym,
- Pułapki i błędy w analizie danych.
- Raportowanie danych marketingowych wewnątrz i na zewnątrz działu.
- Budowa hipotez i wniosków na podstawie danych marketingowych.
- Narzędzia umożliwiające zbieranie i analizowanie danych.
Rezultat: Proces obejmujący zbieranie, porządkowani i analizowanie danych na potrzeby decyzji marketingowych w szerszym kontekście biznesowym.
moduł 9
Współpraca ze sprzedażą i biznesem
Prowadzący: Szymon Negacz
- Strategia marketingowa, a strategia biznesu.
- Strategia marketingowa, a strategia sprzedaży.
- Modele współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży.
- Gdzie szukać wspólnego języka: dane i definicje.
Rezultat: Wiedza jak organizować współpracę ze sprzedażą i biznesem, żeby była efektywna.
moduł 10
Prezentacje Końcowe
Prowadzący: Uczestnicy Akademii
- 5 najlepszych uczestników prezentuje swoje prace końcowe,
- Praktyczne zastosowanie metod omawianych na Akademii,
- Historie sukcesów,
- Przykładowe wdrożenia,
- Efekty przeprowadzonych zmian.
Rezultat: Wiedza o tym, jak w praktyce wdrażać poznane w trakcie Akademii zasady oraz procesy.
Zakończenie
Zaliczenie programu
Każdy uczestnik, który spełnia warunki zaliczenia otrzymuje certyfikat potwierdzający posiadane kompetencje.
Najlepsi uczestnicy Akademii, wyłonieni na podstawie punktacji pracy końcowej, mają możliwość uzyskania certyfikatu z wyróżnieniem.
NASI EKSPERCI
Poznaj swoich prowadzących
Szymon Negacz
Trener Biznesu, Konsultant, Rekordzista Sales Angels
Właściciel WiseGroup, w skład której wchodzą: SellWise, HireWise, AdWise, Let’s automate oraz Instytut Rozwoju Sprzedaży i Marketingu. Miłośnik procesowego podejścia w sprzedaży i marketingu B2B, które pomaga skutecznie wdrażać wśród klientów i uczestników Akademii IRSM. Dodatkowo twórca internetowy, który realizuje się za mikrofonem podcastu „Nowoczesna Sprzedaż i Marketing” oraz kamerą kanału YouTube Wise Business School, gdzie omawia różne biznesowe tematy w prosty i zrozumiały sposób.
Łukasz Kosuniak
Ekspert Marketingu B2B, autor książki „ABC Marketingu B2B”
Zaczynał karierę w firmie Microsoft, gdzie zajmował się marketingiem, wsparciem sprzedaży i rozwojem kompetencji partnerów. Stworzył od zera dział marketingu B2B w Samsung Electronics Polska, gdzie odpowiadał za pierwsze w Polsce oraz jedno z pierwszych w Europie wdrożeń systemu marketing automation klasy korporacyjnej. Od kilku lat prowadzi firmę doradczą Grow Consulting, która pomaga firmom działającym w obszarze B2B w pozyskiwaniu klientów dzięki wykorzystaniu nowoczesnych i sprawdzonych metod marketingowych.
Alicja Ortynecka
Executive Marketing Consultant w SellWise
Strateg marki i ekspert marketingowy z ponad 10-letnim doświadczeniem zawodowym. Obecnie executive consultant w SellWise oraz ekspert HireWise. Prowadzi autorskie szkolenia z zakresu zarządzania marką i komunikacji marketingowej. Wykładowca akademicki kursów marketingowych dla studentów zagranicznych oraz polskich. Manager marketingu związany z czołowymi biurami projektowymi i agencjami strategicznymi. Na co dzień tworzy strategie marek, komunikacji, identyfikacji wizualnej oraz strategie marketingowe dla startupów, marek produktowych oraz usługowych. Dotychczas pracowała dla ponad 100 klientów z 15 różnych branż z Polski i świata.
Ewelina Pakosz
Konsultant Marketingu B2B
Posiada wieloletnie doświadczenie w marketingu B2B i B2C. Stale dąży do rozwoju swoich umiejętności i pozyskiwania nowych kwalifikacji. Wierzy w synergię marketingu i sprzedaży.
Z ponad 14-letnim doświadczeniem managerskim na koncie, z powodzeniem budowała i zarządzała kilkuosobowymi działami marketingu, pełniąc rolę dyrektora ds. marketingu. Przez cztery lata pełniła rolę Marketing Managera jednocześnie dla trzech firm technologicznych z Wrocławia, realizując działania zarówno strategiczne, jak i operacyjne na rynkach globalnych. W ciągu dziewięciu lat swojej drogi zawodowej, aktywnie zarządzała projektami informatycznymi i konsultingowymi, zdobywając cenne doświadczenie w obszarze technologii.
Ewelina pełniła rolę doradcy w programie Google Internetowe Rewolucje dla Firm, w ramach którego udzieliła ponad 300 indywidualnych konsultacji z zakresu digital marketingu. W 2021 roku była doradcą w programie edukacyjno-rozwojowym Google i Polskiego Funduszu Rozwoju, współpracując z Operatorem Chmury Krajowej. Jej zadaniem było pomaganie firmom zaistnieć w świecie cyfrowym oraz zwiększanie innowacyjności poprzez adaptację modeli biznesowych i wykorzystanie rozwiązań chmurowych.
Karol Kieżel
Konsultant Marketingu B2B w SellWise
Konsultant Marketingu B2B na co dzień pracujący z klientami SellWise. Wspiera działy marketingu w szerokim zakresie: od ustalenia strategicznych fundamentów, przez budowanie zespołu, rozwój kompetencji w zakresie działań operacyjnych, aż po konfiguracje systemów i analitykę. Pomógł już ponad 200 firmom pozyskiwać klientów w Polsce i na całym świecie. Szeroki zakres branż i ponad 1200 godzin rocznie, spędzonych na praktycznych warsztatach, przekłada się na znajomość aktualnych realiów marketingu i praktyczne podejście do przekazywania wiedzy.
Zdobądź certyfikat, który potwierdzi Twoje kompetencje i wyróżni Cię na rynku pracy!
Każdy program kończy się certyfikatem, który potwierdza posiadanie kompetencji w danym obszarze na najwyższym poziomie i jest ich rynkowym potwierdzeniem.
Poprzez IRSM, chcemy dać pracodawcom możliwość rzetelnej oceny kompetencji kandydatów na rynku.
co robimy
Dlaczego warto?
Każdy z naszych wykładowców jest praktykiem stosującym wykładaną wiedzę w codziennej praktyce. To daje możliwość zadania dowolnego pytania. Całość Akademii bazuje na realnych wdrożeniach zmian w Polskich firmach.
Nasi prowadzący to eksperci wyłonieni przez społeczność Sales Angels. To sprawia, że ich wiedza oraz sposób jej przekazywania został już doceniony przez największą społeczność ludzi sprzedaży w Polsce.
Uczestnicy Akademii to zawsze niezwykłe osoby, które pełnią ważne funkcje w Polskich firmach. Prawie zawsze na sali dochodzi do wymiany informacji oraz często współpracy. Pozyskane relacje zostają na całe życie.
sprawdź czy to dla ciebie
Dla kogo powstał program?
Ten program jest dla Ciebie, jeśli jesteś:
- Managerem lub dyrektorem, który chcą poszerzyć swoje kompetencje,
- Właścicielem firmy, który chce zrozumieć marketing B2B,
- Specjalistą marketingu, który chce nabyć kompetencje zarządzania marketingiem.
Ten program nie jest dla Ciebie, jeśli:
- Twoja firma sprzedaje produkty na rynku B2C (np. ubezpieczenia),
- Nie masz wpływu na procesy i strategię w swojej firmie,
- Twoja firma nie ma przewag konkurencyjnych.
ile to kosztuje?
Cena programu
16 200
zł netto
Najbliższa edycja rozpoczyna się 27 września 2024
Cena zawiera 10 dni wykładowych (80 godzin, 5 zjazdów) oraz catering
Zjazdy odbywają się raz na miesiąc w Warszawie
Terminy zjazdów: 27-28.09, 18-19.10, 22-23.11, 13-14.12, 17-18.01.25
Do najbliższej edycji pozostało
Do najbliższej edycji pozostało
Faq
Najczęściej zadawane pytania
Cena akademii jest podana jako kwota netto, należy do niej doliczyć 23% podatku VAT. Wystawiamy faktury.
Tak, cały Program odbędzie się stacjonarnie w Warszawie. W wyjątkowych okolicznościach będziemy rozważać przeniesienie Programu na zajęcia zdalne.
Tak. Akademia jest prowadzona przez praktyków oraz przedstawia nowoczesne podejście do zarządzania marketing. Sam program umożliwia również dzielenie się wiedzą z pozostałymi uczestnikami.
Wypełnij formularz tuż pod tą sekcją i porozmawiaj z Marcinem Grelą. Marcin zapyta Cię o aktualną sytuację i podpowie czy ten Program jest dla Ciebie odpowiedni.