Badanie Satysfakcji klientów

Zastanawiasz się, jak klienci oceniają Twoją firmę? 
Badanie realizowane z nami pomoże odpowiedzieć Ci na to i pokrewne pytania. Dzięki temu będziesz wiedział jakie elementy poprawić, żeby wzrosły wyniki sprzedaży i spadł wskaźnik rezygnacji klientów.

W czym pomoże

mi to badanie?

Czy któryś z poniższych opisów pasuje do Twojej sytuacji?

  • Zauważyłeś, że w ostatnim czasie część klientów zrezygnowała z Twoich usług.
  • Klienci rzadziej niż kiedyś decydują się na wybór Twojego rozwiązania.
  • Coraz częściej spotykasz się z negatywnymi opiniami na temat Twojej firmy, świadczonych usług czy oferowanego produktu.
  • Wprowadziłeś w firmie nowe rozwiązania, zmieniłeś proces sprzedaży, poprawiłeś proces obsługi klienta i chcesz sprawdzić, czy klienci dostrzegli te zmiany, a jeżeli tak, to jak wpływają one na ich ocenę Twojej firmy.

A może są to inne sytuacje, które sprawiają, że zastanawiasz się co tak naprawdę myślą o Tobie Twoi klienci. Pomożemy Ci znaleźć odpowiedź na to pytanie. Dowiemy się, jak klienci oceniają Twoją firmę. Na ile są zadowoleni ze współpracy z Tobą oraz oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Sprawdzimy co i w jakim stopniu wpływa na ich ocenę oraz nad którymi elementami należy popracować w pierwszej kolejności, żeby zwiększyć satysfakcję klientów.

Jak wygląda

to badanie?

Jest to badanie Twoich obecnych klientów i poziomu ich satysfakcji. Po zapoznaniu się z Twoją obecną sytuacją zaproponujemy rozwiązanie dopasowane do Twoich obecnych potrzeb.

Badanie satysfakcji może dotyczyć:

  • ogólnego postrzegania Twojej marki,
  • wybranego procesu (np. zakupu czy obsługi klienta),
  • konkretnego produktu/usługi oferowanej przez Ciebie,
  • wybranego kanału kontaktu, z którego korzystają Twoi klienci.

Po decyzji, co dokładnie będzie przedmiotem badania, zrealizujemy badanie, w którym zapytamy Twoich klientów o satysfakcję z ocenianego obszaru, a później, o jego poszczególne elementy. W ramach analizy danych ustalimy również, które z ocenianych elementów mają największy wpływ na poziom zadowolenia, a co za tym idzie, na które elementy warto zwrócić szczególną uwagę. Następnie zebrane dane opracujemy i w przyjemny dla oka, przejrzysty, a co najważniejsze zrozumiały sposób zaprezentujemy w raporcie podsumowującym. Na swoim pokładzie mamy ekspertów sprzedaży i marketingu, którzy zadbają, żeby przekazane Ci treści były dla Ciebie jasną wskazówką co zrobić, żeby Twoi klienci byli zadowoleni i chcieli z Tobą dalej współpracować.

co przyniesie badanie?

Jak mój biznes skorzysta na przeprowadzeniu badania?

Zwiększysz poziom konwersji sprzedaży

Wiedząc, co wpływa na satysfakcję Twoich klientów, co doceniają w Twoich produktach/usługach i współpracy z Twoją marką łatwiej będzie Ci przygotować korzystne oferty dla nowych klientów.

Obniżysz wskaźnik rezygnacji klientów (churn rate)

Dowiedz się, co wpływa na satysfakcję Twoich klientów i skup się na elementach, które są kluczowe, aby pozostali z Tobą na dłużej.

Dowiesz się co zrobić, żeby Twoi klienci byli zadowoleni

Sprawdź, które elementy i w jakim stopniu wpływają na satysfakcję Twoich klientów. Skup się na nich, pracuj nad nimi i buduj firmę, z którą klienci się utożsamiają.

Zaprojektujesz skuteczne działania marketingowe marki

Wiedząc za co klienci cenią Twoją firmę i które obszary jej funkcjonowania oceniają najlepiej, łatwiej będzie Ci zaprojektować skuteczne działania marketingowe marki.

Pomoże przygotować propozycję wartości Twojej firmy

Mając informację, jak Twoi klienci oceniają Twoją firmę i oferowane przez Ciebie rozwiązania, będziesz wiedział, co doceniają szczególnie i czym wyróżniasz się na tle konkurencji. Ta wiedza pozwoli Ci stworzyć propozycję wartości, którą będziesz mógł się wyróżnić na rynku.

Pomoże handlowcom rozmawiać z klientami

Dzięki wiedzy, co klienci doceniają w Twojej firmie i współpracy z nią, handlowcom łatwiej będzie rozmawiać z nowymi klientami i opowiadać o Waszych propozycjach wartości.

Zadaj nam dowolne pytanie o badania Satysfakcji klientów

Konsultacja to 15 minut rozmowy, podczas której poszukamy odpowiedzi na pytanie, czy to badanie jest dobrym rozwiązaniem dla Ciebie i jak może wesprzeć rozwój Twojej firmy.

proces współpracy

Jak wygląda proces współpracy?

Krok 1

Bezpłatna konsultacja

Wypełnij formularz, w którym wystarczy, że wskażesz temat, który chciałbyś zbadać. Nasz konsultant zadzwoni do Ciebie, żeby porozmawiać o Twoich potrzebach. 

1

Krok 2

Spotkanie uzupełniające

Czasami realizacja projektu badawczego wpływa na pracę kilku zespołów w firmie np. zespół sprzedaży, marketingu czy wdrożenia, dlatego warto spotkać się w większym gronie i omówić wszystkie kluczowe obszary. Element ten nie jest obowiązkowy,  dużo zależy od poziomu skomplikowania projektu oraz sposobu funkcjonowania Twojej organizacji.

Spotkanie możemy przeprowadzić również online.

2

Krok 3

Koncepcja współpracy

Mając komplet informacji, przygotujemy dla Ciebie propozycję współpracy. Otrzymasz od nas dokument, w którym znajdziesz dokładnie opisaną koncepcję badania. Znajdziesz w nim opis poszczególnych elementów, uzasadnienie ich zastosowania oraz informację o korzyściach wynikających z proponowanego sposobu realizacji projektu.

3

Krok 4

Realizacja projektu

Gdy dostaniemy od Ciebie zielone światło, przystąpimy do działania. Przeprowadzimy zaproponowane badanie, przeanalizujemy dane, które finalnie umieścimy w przygotowanym dla Ciebie raporcie. Raport wzbogacimy wnioskami i rekomendacjami, a same wyniki będziesz mógł omówić z naszymi ekspertami z obszaru badań.

4

co robimy

Dlaczego warto zamówić badanie?

Nie tylko przygotujemy dla Ciebie ankietę, ale również zapytamy o zdanie Twoich klientów, a wyniki dostarczymy Ci w opracowanym raporcie. Nie musisz się już martwić jak właściwie przeprowadzić badanie satysfakcji klientów, jak znaleźć na to czas i kto powinien się tym zająć w firmie. Zrobimy to za Ciebie.

Zrobiłeś kilka badań satysfakcji klientów. Wysłałeś ankiety na maila, rozmawiałeś przez telefon, liczyłeś NPS czy inne wskaźniki. Niestety te badania nie wniosły niczego nowego do Twojego biznesu. Pomożemy Ci zadać odpowiednie pytania klientom. Wyciągniemy wnioski z przeprowadzonych wywiadów i podpowiemy, jak Ty możesz to robić w przyszłości. Pokażemy jak wykorzystać te dane w rozwoju Twojego biznesu.

Nie jesteśmy częścią Twojej organizacji i w tym przypadku to duży plus. Kiedy realizujesz badanie samodzielnie, istnieje szansa, że nawet nieświadomie będziesz chciał, aby wyniki badań potwierdzały słuszność waszych dotychczasowych działań czy zmian, jakie wdrożyliście. Klienci, rozmawiając z przedstawicielami Twojej firmy, mogą nie chcieć powiedzieć o wszystkim, bo źle wpłynie to na dalszą współpracę i taka rozmowa może być niekomfortowa. Powody mogą być różne. Badanie prowadzone przez nas nie będzie obarczone tymi zagrożeniami. Od nas otrzymasz rzetelne i obiektywne informacje i dane.

Dostaniesz od nas odpowiedzi na pytania, które pozwolą Ci świadomie wpływać na satysfakcję klientów. Wystarczy, że otworzysz raport i się z nim zapoznasz.

Przygotujemy raport, stanowiący kompendium potrzebnej wiedzy. Nie będziesz musiał przeglądać wielu plików w poszukiwaniu informacji, bo wszystkie będą w tym czytelnym i zrozumiałym dokumencie.

Zadbamy o to, żebyś nie musiał decyzji podejmować w oparciu jedynie o dostarczone dane. Raport będzie zawierał opisy, wnioski i rekomendacje, a w cały projekt badawczy zaangażowani będą nasi eksperci, którzy od wielu lat wspierają polskie firmy w rozwoju sprzedaży i marketingu B2B.

sprawdź czy to dla ciebie

Dla kogo jest ta usługa?

Badanie jest dla
firmy, która:

Badanie nie jest dla
firmy, która:

NASI EKSPERCI

Kto to dla Ciebie zrobi?

Korneliusz Bzymek

Research Manager

Z badaniami związany od 17 lat. Bezpośrednio zaangażowany w tworzenie koncepcji projektów, budowanie narzędzi badawczych, analizę danych i prezentowanie wyników odbiorcom. Swoje doświadczenie wykorzystywał będąc konsultantem przy projektach badawczych dla największych organizacji w Polsce. Zadaje dużo pytań, bo chce dobrze poznać i zrozumieć problem lub wyzwanie, żeby móc dopasować do niego optymalne rozwiązanie. Fan układania i upraszczania wszystkiego, co tylko możliwe. Nastawiony na dostarczenie treści, które pomogą podjąć decyzję. Kocha ludzi i wierzy, że warto z nimi rozmawiać, bo to rozwiązuje wiele problemów. Uważajcie, bo podczas rozmowy z Wami będzie żartował.

faq

Najczęściej zadawane pytania

Badanie nie ma stałej ceny, jest ona uzależniona od wielu elementów. Są to m.in.: rynek i specyfika branży, na której działasz, stanowisko osoby, z którą będziemy prowadzili wywiad, Twoja pomoc i zaangażowanie w dotarcie do Twoich obecnych klientów, czas, jaki będziemy mieli na zrealizowanie projektu. To tylko kilka zagadnień, które wpływają na poziom trudności realizacji badania, co bezpośrednio przekłada się na cenę. Jeżeli chcesz poznać dokładną wycenę, skorzystaj z darmowej konsultacji. W czasie rozmowy nasz konsultant zada Ci pytania, które pozwolą mu, w kolejnym kroku przygotować kalkulację dla Ciebie.

Podobnie jak w przypadku ceny dużo zależy od poziomu skomplikowania projektu. Najczęściej cały proces trwa od 4 do 6 tygodni. Na etapie konsultacji nasz konsultant będzie mógł w przybliżeniu podać Ci czas potrzebny do realizacji zlecenia. 

Podczas bezpłatnej konsultacji nasz konsultant zada Ci szereg pytań, które pozwolą mu lepiej zrozumieć Twoją sytuację i dopasować optymalne rozwiązanie. Jeżeli masz konkretny pomysł na badanie, to świetna okazja, żeby go omówić i zastanowić się nad jego realizacją. A gdy przyjdziesz z problemem lub wyzwaniem, konsultant pokaże Ci czy i jakie są możliwości rozwiązania go przy pomocy badań.

Konsultacja to 15 minut rozmowy, podczas której poszukamy odpowiedzi na pytanie, czy badania to dobre rozwiązanie dla Ciebie i jak mogą one wspierać Ciebie i rozwój Twojej firmy.

Metodologia badania w głównej mierze uzależniona jest od jego celu. W przypadku badania satysfakcji zależy nam, żeby dotrzeć do jak największej liczby klientów. Dzięki temu będziemy mieli pełen obraz ocenianego obszaru. W związku z tym decydujemy się na badanie w oparciu o ankietę. Takie podejście pozwala sprawdzić, jak oceniają Cię poszczególne grupy klientów np. w podziale na wielkość firmy, branżę czy skalę działalności. 

W zależności od sposobu, w jaki działa Twoja firma i jakie masz dane kontaktowe do swoich klientów, dobieramy sposób realizacji badania. Najprawdopodobniej będzie to ankieta online lub telefoniczna. W pojedynczych przypadkach możemy zdecydować się na badania realizowane w formie wywiadów face to face lub uzupełnić badanie ankietowe wywiadami pogłębionymi albo wywiadami grupowymi z klientami.

Oczywiście! Możliwości są przynajmniej dwie:

1. Przygotowujesz zakres tematyczny i zagadnienia, które mają być poruszone w badaniu, a my na tej podstawie tworzymy listę pytań, które ułożymy w scenariusz rozmowy.

2. Wspólnie na spotkaniu przed startem projektu ustalamy jego zakres i później my tworzymy scenariusz wywiadu pogłębionego. Bez względu na wariant to Ty ostatecznie zatwierdzasz pytania, które zadamy badanym. Podobnie wygląda to na pozostałych etapach projektu jak np. raport czy prezentacja wyników badania. Zawsze możesz zadać dodatkowe pytania, zgłosić uwagi czy sugestie zmian, a my dopasujemy treści tak, aby były one dla Ciebie zrozumiałe i przydatne.

Żeby pokazać Ci,  jak dbamy o wiarygodność wyników naszych badań, przeprowadzimy Cię przez cały projekt badawczy i wskażemy, które elementy i jak wpływają, na to, że zawartym w raporcie danym i wnioskom można ufać. Zaczniemy od metodologii i wytłumaczymy, dlaczego w taki sposób przeprowadzimy badanie i z jakich narzędzi oraz technik skorzystamy. Wyjaśnimy: z kim przeprowadzimy wywiady, dlaczego właśnie tę grupę wybraliśmy oraz powiemy, jak do niej dotrzemy. Ponadto będziemy informowali Cię o bieżących postępach prac realizacyjnych. Na koniec jak będziesz miał jakiekolwiek pytania dotyczące samych wyników czy sposobu ich wyliczenia, to wszystko dokładnie Ci wyjaśnimy. 

Jeżeli próbowałeś już sam przeprowadzić takie badanie wśród swoich klientów, to zdajemy sobie sprawę, że może to nie być łatwe. Możliwości realizacji badania satysfakcji jest wiele, a dostępne poradniki często zawierają trudne i branżowe słownictwo. Nie martw się. Pomożemy Ci przejść przez ten proces. W prosty i zrozumiały sposób wyjaśnimy, jak przeprowadzimy to badanie, a następnie dostarczymy Ci dane i informacje, których faktycznie potrzebujesz. Jeżeli nie masz pewności czy w Twoim przypadku badanie realizowane z nami przyniesie Ci korzyści, to napisz do nas, korzystając z formularza na stronie i w trakcie darmowej konsultacji ustalimy, jak możemy Ci pomóc.

Zadaj nam dowolne pytanie o badania Satysfakcji klientów

Konsultacja to 15 minut rozmowy, podczas której poszukamy odpowiedzi na pytanie, czy to badanie jest dobrym rozwiązaniem dla Ciebie i jak może wesprzeć rozwój Twojej firmy.