Raport z Badania: Eksport towarów - jak skutecznie wyjść za granicę?

Sprawdź, jak skutecznie wyjść ze swoim biznesem za granicę!

W badaniu omawiamy wszystkie etapy skutecznego wyjścia za granicę. Znajdziecie w nim zarówno dane, jak i doświadczenia polskich firm.
Raport z tego badania, może realnie pomóc w decyzjach, które stoją przed Wami.

Pobierz pełny raport z badania i rozpocznij proces wyjścia ze swoim biznesem za granicę, w oparciu o dane.

Raport pomoże Ci w:
Raport zawiera:

Na podany adres e-mail wyślemy link do badania.

Co to za badanie?

Wspólnie, w ramach IRSM  zastanawialiśmy się jaki kolejny, po tym Jak kupuje B2B w Polsce, temat może być ważny dla polskich firm i postanowiliśmy postawić na eksport.

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, które rynki są dla nich najlepsze oraz jak przeprowadzić operację wyjścia za granicę. Te decyzje są bardzo istotne, bo z jednej strony wiążą się z dużymi kosztami, a z drugiej, mogą stanowić ogromną dźwignię dla biznesu.


W przygotowanym badaniu omawiamy wszystkie etapy skutecznego wyjścia za granicę. Poniżej znajdziecie zarówno dane, jak i realne doświadczenia polskich firm. A całość, dzięki temu, może realnie pomóc w decyzjach, które przed Wami stoją.

Pobierz pełną wersję raportu i dowiedz się, jak skutecznie wyjść ze swoim biznesem za granicę!

Co daje to badanie?

W przygotowanym badaniu omawiamy wszystkie etapy skutecznego wyjścia za granicę. Znajdziecie w nim zarówno dane, jak i realne doświadczenia polskich firm. A całość, dzięki temu, może realnie pomóc w decyzjach, które przed Wami stoją.

Kto przeprowadził to badanie?

Badanie zostało przeprowadzone przez ekspertów z IRSM (WiseGroup i 4Results) we współpracy z Openfield. Dzięki temu mogliśmy być pewni poziomu merytorycznego oraz metodologicznego.

Pobierz pełną wersję raportu i dowiedz się, jak skutecznie wyjść ze swoim biznesem za granicę!

Co to za badanie?

Wspólnie zastanawialiśmy się jaki kolejny, po tym jak kupuje B2B w Polsce, temat może być ważny dla polskich firm i postanowiliśmy postawić na eksport.

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, które rynki są dla nich najlepsze oraz jak przeprowadzić operację wyjścia za granicę. Te decyzje są bardzo istotne, bo z jednej strony wiążą się z dużymi kosztami, a z drugiej, mogą stanowić ogromną dźwignię dla biznesu.

Co daje to badanie?

W przygotowanym badaniu omawiamy wszystkie etapy skutecznego wyjścia za granicę. Znajdziecie w nim zarówno dane, jak i realne doświadczenia polskich firm. A całość, dzięki temu, może realnie pomóc w decyzjach, które przed Wami stoją.

Kto przeprowadził to badanie?

Badanie zostało przeprowadzone przez ekspertów z IRSM (WiseGroup i 4Results) we współpracy z Openfield. Dzięki temu mogliśmy być pewni poziomu merytorycznego oraz metodologicznego.

Pobierz pełną wersję raportu i dowiedz się, jak skutecznie wyjść za granicę?

Autorzy Badania

Kto odpowiada za badania?

Trener Biznesu, Konsultant, Rekordzista Sales Angels

Właściciel WiseGroup, w skład której wchodzą: SellWise, HireWise, AdWise, Let’s automate oraz Instytut Rozwoju Sprzedaży i Marketingu. Miłośnik procesowego podejścia w sprzedaży i marketingu B2B, które pomaga skutecznie wdrażać wśród klientów i uczestników Akademii IRSM. Dodatkowo twórca internetowy, który realizuje się za mikrofonem podcastu „Nowoczesna Sprzedaż i Marketing” oraz kamerą kanału YouTube Wise Business School, gdzie omawia różne biznesowe tematy w prosty i zrozumiały sposób.

Research Manager

Z badaniami związany od 17 lat. Bezpośrednio zaangażowany w tworzenie koncepcji projektów, budowanie narzędzi badawczych, analizę danych i prezentowanie wyników odbiorcom. Swoje doświadczenie wykorzystywał będąc konsultantem przy projektach badawczych dla największych organizacji w Polsce. Fan układania i upraszczania wszystkiego, co tylko możliwe. Nastawiony na dostarczenie treści, które pomogą podjąć decyzję. Kocha ludzi i wierzy, że warto z nimi rozmawiać, bo to rozwiązuje wiele problemów.

sprawdź czy to dla ciebie

Dla kogo jest to badanie?

Ten raport jest dla Ciebie, jeśli:

Raport nie jest dla Ciebie, jeśli:

Oni podzielili się swoim doświadczeniem

Zobacz, kto opowiedział o swoich doświadczeniach z eksportem

Zanim wybraliśmy kraj, do którego będziemy eksportować, przeprowadziliśmy wstępną analizę każdego z tych rynków. Utworzyliśmy na jej postawie ranking krajów i zgodnie z tym rankingiem odwiedzaliśmy poszczególne kraje. Przez kilka kolejnych dni odwiedzaliśmy wszystkie sklepy z naszej branży.  Na tej podstawie zrobiliśmy dokładny spis produktów, producentów i dystrybutorów działających w poszczególnych krajach. Po powrocie sprawdziliśmy ich ofertę w internecie. To dało nam pełen obraz sytuacji. Stworzyliśmy ranking krajów i zdecydowaliśmy się rozpocząć od tego, w którym naszym zdaniem była najmniejsza konkurencja.

Damian Tyndyk

COO

Zanim wybraliśmy kraj, do którego będziemy eksportować, przeprowadziliśmy wstępną analizę każdego z tych rynków. Utworzyliśmy na jej postawie ranking krajów i zgodnie z tym rankingiem odwiedzaliśmy poszczególne kraje. Przez kilka kolejnych dni odwiedzaliśmy wszystkie sklepy z naszej branży.  Na tej podstawie zrobiliśmy dokładny spis produktów, producentów i dystrybutorów działających w poszczególnych krajach. Po powrocie sprawdziliśmy ich ofertę w internecie. To dało nam pełen obraz sytuacji. Stworzyliśmy ranking krajów i zdecydowaliśmy się rozpocząć od tego, w którym naszym zdaniem była najmniejsza konkurencja.

Damian Tyndyk

COO

Gdybym miał ponownie podjąć decyzję o ekspansji, skoncentrowałbym się na wcześniejszej rekrutacji lidera zespołu, szybszym budowaniu zespołu sprzedażowego oraz dokładniejszym profilowaniu Buyer Persony. Kluczowe okazało się głębsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.

Krzysztof Kusz

CEO

Gdybym miał ponownie podjąć decyzję o ekspansji, skoncentrowałbym się na wcześniejszej rekrutacji lidera zespołu, szybszym budowaniu zespołu sprzedażowego oraz dokładniejszym profilowaniu Buyer Persony. Kluczowe okazało się głębsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.

Krzysztof Kusz

CEO

To na co m.in powinno się zwrócić uwagę, myśląc o ekspansji zagranicznej to weryfikacja zapotrzebowania na mój produkt. Kto jest obecnie na danym rynku i czy jest tam jeszcze miejsce dla mnie. Następnie dokładne poznanie klienta. Kto kupuje mój produkt, gdzie go kupuje, jak go kupuje, w jakich ilościach. Dokładne prześledzenie całego procesu zakupowego. Te informacje pozwolą nam ustalić, jak powinniśmy zbudować strategię sprzedaży i jaką powinniśmy mieć strukturę handlowców i serwisantów. (…) W kolejnym etapie analiza uwarunkowań prawnych, technicznych, kulturowych, środowiskowych dotyczących mojego produktu oraz całej branży. (…). Dwa ostatnie elementy, to analiza sytuacji makroekonomicznej i geopolitycznej.

Robert Kaleta

Dyrektor Jednostki Biznesowej Formy

To na co m.in powinno się zwrócić uwagę mysląc o ekspansji zagranicznej to weryfikacja zapotrzebowania na mój produkt. Kto jest obecnie na danym rynku i czy jest tam jeszcze miejsce dla mnie. Następnie dokładne poznanie klienta. Kto kupuje mój produkt, gdzie go kupuje, jak go kupuje, w jakich ilościach. Dokładne prześledzenie całego procesu zakupowego. Te informacje pozwolą nam ustalić, jak powinniśmy zbudować strategię sprzedaży i jaką powinniśmy mieć strukturę handlowców i serwisantów. (…) W kolejnym etapie analiza uwarunkowań prawnych, technicznych, kulturowych, środowiskowych dotyczących mojego produktu oraz całej branży. (…). Dwa ostatnie elementy, to analiza sytuacji makroekonomicznej i geopolitycznej.

Robert Kaleta

Dyrektor Jednostki Biznesowej Formy

Raport z badania: Eksport towarów - jak skutecznie wyjść za granicę?

W badaniu omawiamy wszystkie etapy skutecznego wyjścia za granicę. Znajdziecie w nim zarówno dane, jak i doświadczenia polskich firm.
Raport z tego badania, może realnie pomóc w decyzjach, które stoją przed Wami.

Na podany adres e-mail wyślemy link do badania.

Potrzebujesz indywidualnego badania?

Zbadaj rynek, zanim zainwestujesz duże kwoty.

Porozmawiaj o badaniu dla Twojej firmy

Zostaw dane w poniższym formularzu. Nasz specjalista oddzwoni i omówi jak badania mogą pomóc w Twojej strategii.